ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Άννα Μαραγκάκη

Μονωδός, Μεσόφωνος
Σπούδασε φωνητική στο Εθνικό Ωδείο με τη Γωγώ Γεωργιλοπούλου, αποφοιτώντας με δίπλωμα το 1957. Συνέχισε σπουδές στο εξωτερικό. Κατά την περίοδο 1958-93 εμφανίστηκε στην ΕΛΣ σε περίπου σαράντα παραγωγές ή/και αναβιώσεις παραγωγών. Ερμήνευσε, σε 21 όπερες, πρωταγωνιστικούς, βασικούς και δευτερεύοντες ρόλους μεσοφώνου και κοντράλτο όπως: Φιοντόρ [Μπορίς Γκοντουνόφ], Σουτζούκι [Μαντάμα Μπαττερφλάι/Madama Butterfly], Βοσκός [Τόσκα/Tosca], Τζανέττα [Το ελιξίριο του έρωτα/L’elisir d’amore], Ουλρίκα [Ένας χορός μεταμφιεσμένων/Un ballo in maschera], Πρετσιοζίλλα [Η δύναμη του πεπρωμένου/La forza del destino], Μανταλένα [Ριγολέττος/Rigoletto], Λόλα [Καβαλλερία ρουστικάνα/Cavalleria rusticana], Άμνερις [Αΐντα/Aida], Ατσουτσένα [Ο τροβαδούρος/Il trovatore], Μπέρσι [Αντρέα Σενιέ/Andrea Chénier], Κα Κουίκλυ [Φάλσταφ/Falstaff]. Σε παραστάσεις της ΕΛΣ στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, εμφανίστηκε ως Φενένα [Ναμπούκκο/Nabucco] (1960) και ως Μάρθα [Φάουστ/Faust] (1963), ενώ εμφανίστηκε και στην Επίδαυρο ως Ακόλουθος [Μήδεια/Medea] δίπλα στη Μαρία Κάλλας (1961). Συμμετείχε σε πρώτες παρουσιάσεις έργων από την ΕΛΣ ως Μητέρα Ιωάννα του Αγίου Βρέφους Ιησού [Διάλογοι Καρμηλιτισσών/Dialogues des carmelites], Μάρφα [Χοβάντσινα-Υπόθεση Χοβάντσκι], Μαρία [Ο Μωυσής στην Αίγυπτο/Mosè in Egitto], Σαρλότ [Βέρθερος/Werther], Κοντσάκοβνα [Πρίγκιπας Ίγκορ], Κόμισσα και Πωλίνα [Ντάμα πίκα] και Μητέρα [Μαρία Γκολοβίν/Maria Golovin]. Επίσης, τραγούδησε σε Αυστρία, Γερμανία και Ολλανδία, ενώ διετέλεσε στέλεχος της Όπερας του Βισμπάντεν. Το 1983 τραγούδησε στο ορατόριο Μεσσίας [Messiah] του Χαίντελ που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση του Άλκη Μπαλτά.