ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Μαλγκροζάτα Βαλέβσκα

Μονωδός, Μεσόφωνος
Γεννήθηκε στη Βαρσοβία στις 05/07/1965. Σπούδασε μονωδία στην Μουσική Ακαδημία Φρεντερίκ Σοπέν με καθηγήτρια την Χαλίνα Σλόνιτσκα. Το 1991, κατά τη διάρκεια των σπουδών της πραγματοποίησε την πρώτη της εμφάνιση στο Μεγάλο Θέατρο της Βαρσοβίας ως Άζα στην όπερα Μάνρου. Το 1992 βραβεύτηκε με το Α’ Βραβείο στον Διεθνή διαγωνισμό τραγουδιού Αλφρέδο Κράους (Λας Πάλμας). Ακολούθησαν πολλές ακόμη βραβεύσεις και διακρίσεις σε σημαντικούς διαγωνισμούς, ανάμεσά τους οι Διεθνείςς διαγωνισμοί τραγουδιού Λουτσιάνο Παβαρότι και Μπελβεντέρε. Τα επόμενα χρόνια εμφανίστηκε στο Θέατρο της Βρέμης, ενώ είχε τακτική συνεργασία με την Κρατική Όπερα Βιέννης, όπου εμφανίστηκε πρώτη φορά ερμηνεύοντας τον ρόλο της Πωλίνας στην όπερα Ντάμα πίκα. Ακολούθησαν κι άλλες παραστάσεις, στις οποίες ερμήνευσε πολλούς από τους σημαντικότερους ρόλους του ρεπερτορίου της όπως Κάρμεν, Μανταλένα (Ριγολέττος), Όλγα Λάρινα (Ευγένιος Ονιέγκιν), Πιερότο (Λίντα του Σαμονί, μαζί με τους Λουτσιάνο Παβαρόττι και Πλάθιντο Ντομίνγκο). Το 1999 συνεργάστηκε με την Όπερα της Δρέσδης ερμηνεύοντας Κυρία Κουΐκλι (Φάλσταφ) και Ουρλίκα (Ένας χορός μεταμφιεσμένων). Το 2005 πρωτοεμφανίστηκε στην Μητροπολιτική Όπερα της Ν. Υόρκης ως Δαλιδά (Σαμψών και Δαλιδά). Λίγο καιρό μετά, εμφανίστηκε και πάλι στην Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης ως Άμνερις (Αΐντα), αλλά και Δαλιδά ξανά. Επιπρόσθετα, υποδύθηκε τον ρόλο της πριγκίπισσας Έμπολι στο Νέο Εθνικό Θέατρο του Τόκιο, ενώ σημαντική ήταν η εμφάνισή της ως Ατσουτσένα (Ο τροβαδούρος) στο Κόβεντ Γκάρντεν στο πλευρό του Ρομπέρτο Αλάνια το 2009. Εμφανίστηκε στα περισσότερα σημαντικά οπερατικά θέατρα του κόσμου, ανάμεσά τους Όπερα Γενεύης, Παλάτι Καλών Τεχνών, Όπερα Στρασβούργου. Το 2014 ορίστηκε καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ και Διαγωνισμού Τραγουδιού Άντα Σάρι στο Νόβι Σαζ της Πολωνίας. Στην Εθνική Λυρική Σκηνή έχει εμφανιστεί ως Κάρμεν (1999) και Άμνερις (Αΐντα, 2009). // Τελευταία ανανέωση βιογραφικού σημειώματος: Νοέμβριος 2023 - Η κάτωθι εργογραφία είναι πλήρης.