Σοφία Γκρέκα
Μονωδός, Μεσόφωνος
Αρχικά συνεργάστηκε με την ΕΛΣ ως χορωδός. Ως μονωδός πρωτοεμφανίστηκε κατά την περίοδο 1942/43 στην οπερέτα Η χώρα του μειδιάματος (Άννη). Κατά το διάστημα 1942/65 συμμετείχε σε περισσότερες από 50 παραγωγές ή / και αναβιώσεις παραγωγών της ΕΛΣ. Ερμήνευσε βασικούς και βοηθητικούς ρόλους σε οκτώ όπερες και εννιά οπερέτες, μεταξύ άλλων τις εξής: Καβαλλερία ρουστικάνα (Μάμα Λουτσία), Φρειδερίκη (Κρίστελ) και Παγκανίνι (Καρολίνα) του Φραντς Λέχαρ, Η εύθυμη χήρα (Πρασκόβια), Η πριγκίπισσα του ιπποδρομίου (Μαίρη) και Η Ολλανδέζα (Σαλίνα φον Βόνβεχοστ) του Έμμεριχ Κάλμαν, Η πουλημένη μνηστή του Σμέτανα (Λουντμίλα), Ο κουρέας της Σεβίλλης (Μπέρτα), Ριγολέττος (Τζοβάννα), Το ονειρώδες βαλς του Όσκαρ Στράους (Κόμισσα Φρειδερίκη) και Το σπίτι των τριών κοριτσιών των Φραντς Σούμπερτ και Χάινριχ Μπερτέ (Πραμετζμπέργκερ). Σε παραγωγές ελληνικών έργων συμμετείχε στις όπερες Ο βασιλιάς Ανήλιαγος του Ανδρέα Νεζερίτη (Δόμνα, 1948/49), Λεστενίτσα του Γεωργίου Σκλάβου (ως Μάρω, 1947/48), Ο πρωτομάστορας του Μανώλη Καλομοίρη (Ηρώδειο, 1950/51), στο χορόδραμα-μπαλέτο Ο πραματευτής του Πετρίδη (Γριά, 1943/44, 1947/48), καθώς επίσης στις οπερέτες του Θεόφραστου Σακελλαρίδη Στα παραπήγματα (Μαντώ) και Ο βαφτιστικός (Μαγείρισσα). Οι περισσότερες παραγωγές οπερέτας στις οποίες συμμετείχε κατά την περίοδο 1942/52 ήταν πρώτες παρουσιάσεις έργων στην ΕΛΣ. // Τελευταία ενημέρωση βιογραφικού σημειώματος: Μάρτιος 2020 - Η κάτωθι εργογραφία είναι πλήρης.