Ευάγγελος Μαρσέλλος
Μονωδός, Βαθύφωνος
Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο με τη Σμαράγδα Γεννάδη και αποφοίτησε το 1942. Το καλοκαίρι του 1942 πρωτοεμφανίστηκε με τον θίασο του Θεάτρου Αθηνών ως Βασιλιάς της Αιγύπτου [Αΐντα/Aida]. Προσλήφθηκε στη νεοσύστατη ΕΛΣ στη διάρκεια της Κατοχής, κατά την καλλιτεχνική περίοδο 1942-43, και για περισσότερες από τρεις δεκαετίες υπήρξε βασικός ερμηνευτής σε όπερες και οπερέτες. Κατά την περίοδο 1943-67 εμφανίστηκε σε περίπου 85 παραγωγές ή/και αναβιώσεις παραγωγών, ερμηνεύοντας βασικούς και βοηθητικούς ρόλους βαθυφώνου σε όπερες όπως: Ριγολέττος [Rigoletto], Μαντάμα Μπαττερφλάι [Madama Butterfly], Μποέμ [La bohème], Φεντόρα [Fedora], Λουτσία ντι Λαμμερμούρ [Lucia di Lammermoor], Ένας χορός μεταμφιεσμένων [Un ballo in maschera], Αΐντα, Τραβιάτα [La traviata], Ο κουρέας της Σεβίλλης [Il barbiere di Siviglia], Μπορίς Γκοντουνόφ, Τζοκόντα [La Gioconda], Χοβάντσινα (Υπόθεση Χοβάντσκι), Η δύναμη του πεπρωμένου [La forza del destino], Πρίγκιπας Ίγκορ, Σιμόν Μποκκανέγκρα [Simon Boccanegra], Τάνχωυζερ [Tannhäuser], Ο ελεύθερος σκοπευτής [Der Freischütz], Κάρμεν [Carmen], Ο τροβαδούρος [Il trovatore], Λόενγκριν [Lohengrin], Αντρέα Σενιέ [Andrea Chénier], Ντάμα πίκα, Ο έρωτας για τα τρία πορτοκάλια κ.ά. Συμμετείχε σε παραστάσεις στο Ηρώδειο των έργων: Φιντέλιο [Fidelio], Σαμψών και Δαλιδά [Samson et Dalila], στο ορατόριο του Πετρίδη Άγιος Παύλος, Ναμπούκκο [Nabucco], Μπορίς Γκοντουνόφ, Αΐντα, Οθέλλος [Otello]. Τραγούδησε ρόλους στις ελληνικές όπερες Το κρίνο στο ακρογιάλι, Ο βασιλιάς Ανήλιαγος, Το απόγεμα της αγάπης Κασσιανή. Τραγούδησε, επίσης στις οπερέτες Η Ολλανδέζα [Das Hollandweibchen], Το σπίτι των τριών κοριτσιών [Das Dreimäderlhaus], Στα παραπήγματα, Παγκανίνι [Paganini], Η πριγκίπισσα του Ιπποδρομίου [Die Zirkusprinzessin], Τσάρος και ξυλουργός [Zar und Zimmermann]. Συμμετείχε σε πολλές πρώτες παρουσιάσεις έργων από την ΕΛΣ.