ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Μαρκ Ράκερ

Μονωδός, Βαρύτονος
Γεννήθηκε στις Η.Π.Α. Ξεκίνησε να σπουδάζει μουσική όταν ξεχώρισε στη σχολική χορωδία στο Γυμνάσιο της Ακαδημίας Κένγουντ, στο Σικάγο. Έχοντας κερδίσει στον Β΄ διαγωνισμό «Παβαρόττι» εμφανίστηκε ως Ρενάτο δίπλα στον Παβαρόττι στην όπερα Ένας χορός μεταμφιεσμένων [Un ballo in maschera]. Το 2004 πρωτοεμφανίστηκε στη Μητροπολιτική Όπερα Νέας Υόρκης ως Αμονάσρο [Αΐντα/Aida]. Στο ίδιο θέατρο ακολούθησαν εμφανίσεις του ως Ντον Κάρλο ντι Βάργκας [Η δύναμη του πεπρωμένου/La forza del destino], Τόνιο [Παλιάτσοι/Pagliacci] και Ριγολέττος στην ομώνυμη όπερα. Έχει τραγουδήσει, μεταξύ άλλων, πρωταγωνιστικούς ρόλους στις όπερες Ναμπούκκο [Nabucco] (Δημοτικό Θέατρο της Μπολόνια, Φεστιβάλ Μπρέγκεντς, Φεστιβάλ Όπερας στη Σαβονλίννα, Όπερα Βαλτιμόρης), Ριγολέττος [Rigoletto] (Μπολόνια, Φιλαρμονική Ορχήστρα Ισραήλ, Όπερα Ολλανδίας, Φιλαρμονική Ορχήστρα Ρόττερνταμ υπό τον Νοζέντα), Μάκμπεθ [Macbeth] (Μπολόνια, Τεργέστη), Αΐντα [Aida] (ΜΕΤ, Όπερα Ολλανδίας), Παλιάτσοι [Pagliacci] (ΜΕΤ, Κάρνεγκι Χολ). Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει ρόλους από τις όπερες Ο τροβαδούρος [Il trovatore], Τραβιάτα [Η παραστρατημένη/La Traviata], Στιφέλιο [Stiffelio], Καβαλλερία ρουστικάνα [Αγροτικός Ιπποτισμός/Cavalleria rusticana], Τόσκα [Tosca], Ο ιπτάμενος Ολλανδός [Der fliegende Holländer], Σαμψών και Δαλιδά [Samson et Dalila], Τζοκόντα [La Gioconda], Μποέμ [La Bohème], Φάλσταφ [Falstaff], Τάνχωυζερ [Tannhäuser], Αντρέα Σενιέ [Andrea Chénier], Το κορίτσι της Δύσης [La fanciulla del West], Ο μανδύας [Il tabarro], Οθέλλος [Otello], Ερνάνης [Ernani], Ντον Κάρλος [Don Carlos], Λουτσία ντι Λάμμερμουρ [Lucia di Lamermoor], Μαντάμα Μπαττερφλάι [Madama Butterfly], καθώς και σολιστικά μέρη από τα έργα Ένα γερμανικό Ρέκβιεμ [Ein deutsches Requiem] του Μπραμς, το ορατόριο Άγιος Παύλος [Saint Paul] του Μέντελσον, Κάρμινα Μπουράνα [Carmina Burana], Στάμπατ Μάτερ [Stabat Mater] του Ροσσίνι, Ρέκβιεμ του Ντυρυφλέ. Την περίοδο 2006-07 εμφανίστηκε στην παραγωγή της ΕΛΣ Ναμπούκκο [Nabucco], ερμηνεύοντας τον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο.