
Άννα Μαραγκάκη
Μονωδός, Μεσόφωνος
Σπούδασε φωνητική στο Εθνικό Ωδείο με τη Γωγώ Γεωργιλοπούλου, αποφοιτώντας με δίπλωμα το 1957. Συνέχισε σπουδές στο εξωτερικό. Κατά την περίοδο 1958-93 εμφανίστηκε στην ΕΛΣ σε περίπου σαράντα παραγωγές ή/και αναβιώσεις παραγωγών. Ερμήνευσε, σε 21 όπερες, πρωταγωνιστικούς, βασικούς και δευτερεύοντες ρόλους μεσοφώνου και κοντράλτο όπως: Φιοντόρ (Μπορίς Γκοντουνόφ), Σουτζούκι (Μαντάμα Μπαττερφλάι), Βοσκός (Τόσκα), Τζανέττα (Το ελιξίριο του έρωτα), Ουλρίκα (Ένας χορός μεταμφιεσμένων), Πρετσιοζίλλα (Η δύναμη του πεπρωμένου), Μανταλένα (Ριγολέττος), Λόλα (Καβαλλερία ρουστικάνα), Άμνερις (Αΐντα), Ατσουτσένα (Ο τροβαδούρος), Μπέρσι (Αντρέα Σενιέ), Κα Κουίκλυ (Φάλσταφ). Σε παραστάσεις της ΕΛΣ στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, εμφανίστηκε ως Φενένα (Ναμπούκκο) (1960) και ως Μάρθα (Φάουστ) (1963), ενώ εμφανίστηκε και στην Επίδαυρο ως Ακόλουθος (Μήδεια) δίπλα στη Μαρία Κάλλας (1961). Συμμετείχε σε πρώτες παρουσιάσεις έργων από την ΕΛΣ ως Μητέρα Ιωάννα του Αγίου Βρέφους Ιησού (Διάλογοι Καρμηλιτισσών), Μάρφα (Χοβάντσινα-Υπόθεση Χοβάντσκι), Μαρία (Ο Μωυσής στην Αίγυπτο), Σαρλότ (Βέρθερος), Κοντσάκοβνα (Πρίγκιπας Ίγκορ), Κόμισσα και Πωλίνα (Ντάμα πίκα) και Μητέρα (Μαρία Γκολοβίν). Επίσης, τραγούδησε σε Αυστρία, Γερμανία και Ολλανδία, ενώ διετέλεσε στέλεχος της Όπερας του Βισμπάντεν. Το 1983 τραγούδησε στο ορατόριο Μεσσίας του Χαίντελ που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση του Άλκη Μπαλτά. // Τελευταία ενημέρωση βιογραφικού σημειώματος: Δεκέμβριος 2015 - Η κάτωθι εργογραφία συμπληρώνεται διαρκώς.