ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Σίλα Νάντλερ

Μονωδός, Μεσόφωνος
Γεννήθηκε στην Νέα Υόρκη. Φοίτησε στη Μουσική Σχολή του Μανχάταν. Το 1968 έγινε δεκτή στο Στούντιο της Μητροπολιτικής Όπερας στη Νέα Υόρκη, ενώ παράλληλα συνέχισε τις σπουδές της στη Σχολή Τζούλλιαρντ, όπου συμμετείχε στα μαθήματα τελειοποίησης (Master classes) της Μαρίας Κάλλας (1971/72). Την περίοδο 1970/6 τραγούδησε σε αμερικανικά θέατρα όπερας σε Σαν Φρανσίσκο, Νέα Υόρκη, Βαλτιμόρη, Πίτσμπουργκ, Χιούστον, Νέα Ορλεάνη. Το 1976 προσλήφθηκε στη Μητροπολιτική Όπερα. Έκτοτε πραγματοποίησε εμφανίσεις διεθνώς, σε ρόλους όπως: Φρίκα και Βαλτράουτε [Το δαχτυλίδι του Νίμπελουνγκ/Der Ring des Nibelungen] σε Μασσαλία, Λυόν και Βρυξέλλες, Εκάβη και Φάντασμα της Κασσάνδρας [Οι Τρώες/Les Troyens] στη Σκάλα του Μιλάνου (1982), Κλυταιμνήστρα [Ηλέκτρα/Elektra]) στο Σαντιάγκο (1984), Άμνερις [Αΐντα/Aida] στο Μόντρεαλ (1996), Γιεζίμπαμπα [Ρούσαλκα/Rusalka] και Γενεβιέβη [Πελλέας και Μελισάνθη/Pelléas et Mélisande] στο Σηάτλ (1993), Βαρώνη [Βανέσσα/Vanessa] στο Σηάτλ, (1999), Μαντάμ ντε Κρουασσύ [Διάλογοι καρμηλιτισσών/Dialogues des carmelites] στη Σάντα Φε (1999). Ερμήνευσε επίσης τους ρόλους Κακιά μάγισσα [Χαίνζελ και Γκρέτελ/Hänsel und Gretel], Ηρωδιάδα [Σαλώμη/Salome], Ιοκάστη [Οιδίπους Τύραννος/ Oedipus Rex], Ο τροβαδούρος [Il trovatore], Φάλσταφ [Falstaff], Τζοκόντα [La gioconda] κ.ά. Το ρεπερτόριό της εκτείνεται από το μπαρόκ, όπερες όπως ο Ιούλιος Καίσαρας [Giulio Cesare], έως πρώτες παγκόσμιες παρουσιάσεις σύγχρονων έργων όπως: Ένα ήσυχο μέρος [A Quiet Place] του Μπερνστάιν (Σκάλα), Ο θάνατος του Κλινγκχόφερ [The Death of Klinghoffer] του Άνταμς (Λα Μοννέ, Βρυξέλλες), Σύγχρονοι ζωγράφοι [Modern Painters] του Λάνγκ (Σάντα Φε, Σαν Φρανσίσκο) και Αριάννα [Arianna] του Γκορ (Κόβεν Γκάρντεν). Συμμετείχε στην ηχογράφηση της όπερας του Τζων Άνταμς Ο θάνατος του Κλινγκχόφερ (Nonesuch). Με την ΕΛΣ είχε προγραμματιστεί συνεργασία της στην παρουσίαση της όπερας Σαλώμη, που όμως ματαιώθηκε λόγω απεργίας (1979/80, Ηρώδειο).